Antikvariát Knihobot loni zvýšil čtyřnásobně obrat na 76 mil. Kč, chystá expanzi

3 měsíce starý 15

foto Knihy čekající na vyzvednutí zákazníkem na snímku pořízeném 25. září 2020 v prodejně a zároveň výdejně digitálního antikvariátu Knihobot.cz v pražských Holešovicích, kde je aktuálně přes 40.000 knih.

Praha - Digitální antikvariát Knihobot.cz loni meziročně zvýšil zhruba čtyřnásobně obrat z 18 na 76 milionů korun. Firma prodala zhruba půl milionu knih, letos si dala za cíl pokořit obrat 300 milionů korun a prodat dva miliony publikací. Chystá rozvoj na Slovensko, kde v současné době funguje přes český web, plánuje také vstoupit na německý trh. Pro české zákazníky připravuje Knihobot zavedení knihoboxů. Společnost to dnes oznámila ČTK.

K výraznému růst v uplynulém roce přispěl vstup investiční skupiny Miton, která na jaře koupila podíl 30 procent za 15 milionů korun. Knihobot mohl investovat do nových prostor, pořídil větší sklad a zvýšil kapacity. Rozrůstal se také personál, rozšířil tým programátorů a dalších specialistů. Stále nové pracovníky hledá, především v souvislosti s připravovanou expanzí.

"Na Slovensku už máme tisíce zákazníků, ale s kompletně slovenským webem bude i náhodným návštěvníkům jasné, že naše služba plnohodnotně funguje i na Slovensku," uvedl zakladatel firmy Dominik Gazdoš. Chystané knihoboxy v České republice by měly lidem sloužit pro vyzvedávání objednaných knih i odevzdávání publikací, které chtějí prodat.

Většinu zákazníků antikvariátu Knihobot tvoří lidé do 35 let. Nejlépe prodávanou knihou v loňské roce byly Okamžiky štěstí Patrika Hartla, druhé místo obsadil stejný autor s titulem Nejlepší víkend. Na třetí pozici se dostala kniha Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne od Roberta Kiyosakiho.

Knihobot.cz pod touto značkou funguje od roku 2019, navázal na předchozí projekt svých zakladatelů Dominika Gazdoše, Davida Gazdoše a Pavla Pekaře. Má dvě pobočky v Praze - v Holešovicích a Vysočanech. Funguje ale po celé republice, knihy dokáže vyzvednout na jakékoliv adrese a stejně tak je kamkoliv zaslat. Publikace prodává na bázi komisního prodeje.

Zdroj