Sociální sítě a Facebook zejména jsou pro české politiky velmi důležité. V době informačního zahlcení a v čase, kdy se kvůli epidemické situaci omezily lidské kontakty, jde o jeden ze základních nástrojů politické komunikace. Týká se to pochopitelně i premiéra Babiše.
Jeho facebooková stránka bývala a je považována za jednu z nejlépe spravovaných na českém Facebooku. I jeho konkurenti mu musí přiznat, že jeho komunikace je velmi efektivní. V posledních měsících se ale Babišův Facebook mění – alespoň co do reakcí lidí, kteří premiérovu stránku sledují.
Dostupná data totiž ukazují, že v celkovém podílu interakcí na příspěvky premiéra stále více roste podíl komentářů, naopak počet obyčejných „lajků“ ubývá.
Co jsou to facebookové interakce?
Jde o všechny možné typy reakcí známé na této sociální síti. Tedy olajkování příspěvku, jeho sdílení, napsání komentáře nebo využití emotikonů – haha, super, péče a další.
Zjednodušeně řečeno – lidé méně vyjadřují souhlas s Babišovými příspěvky, naopak roste počet komentářů, které mají často negativní vyznění. Význam této změny dokládá, že zatímco ještě v létě na premiérův průměrný příspěvek připadalo z celkového podílu interakcí zhruba 53 procent lajků, v lednu 2021 je to jen