Britský řetězec Iceland v Česku zavírá prodejny a ruší e-shop. O důvodu zatím mlčí

3 měsíce starý 33

 ČTK

Britský řetězec se zaměřením na mražené zboží má v Česku problémy již delší dobu, byznys mu značně zkomplikoval brexit.

Společnost loni pro online deník Aktuálně.cz uvedla, že obtížné je to především s dodávkami chlazených a živočišných produktů jako šunka či slanina, a to kvůli složité administrativě po odchodu Velké Británie z Evropské unie.

Značně prořídla i nabídka řetězce přes online supermarket Košík.cz, se kterým Iceland spolupracuje, a to z desítek položek na jednotky kusů.

Iceland v Česku od roku 2011 otevřel 11 prodejen. Server Expats v neděli uvedl, že mluvil se dvěma zaměstnanci na prodejně v Hloubětíně, kteří potvrdili, že nyní řetězec přistoupil na jejich uzavírání. Na oficiálním facebookovém profilu řetězce hlásí zavřené pobočky i sami zákazníci.

Iceland zároveň v Česku ukončil provoz svého e-shopu, oznámil to na svém webu. Internetový obchod s rozvážkou spustil řetězec v roce 2020.

Britská společnost nicméně svůj další plán v Česku zatím oficiálně nekomentovala. Vyhýbavě se k přímým dotazům redakce postavil marketingový manažer českého zastoupení řetězce Petr Langmaier.

Do problémů s dodávkami potravin do Česka se po brexitu dostal také další britský řetězec - společnost Marks & Spencer. 

Online deník Aktuálně.cz loni v lednu upozornil na jeho značně prořídlou nabídku v oddělení čerstvých potravin v jedné z klíčových českých poboček. 

V dubnu pak regionální manažer Marks & Spencer Stephen Smy uvedl, že v Česku končí s prodejem chlazeného zboží a bude prodávat jen mražené potraviny s tím, že důvodem je "nárůst zájmu zákazníků o mražené zboží" a také "výzvy při dodávkách čerstvých potravin".

Zdroj