Červencový termín maturit přinesl nejvyšší úspěšnost od roku 2013. Odmaturovalo 95 % studentů

2 měsíce starý 14

Neúspěšnost u státních maturitních testů letos po mimořádném termínu v červenci klesla z květnových 11,2 procenta na 4,9 procenta maturantů. Proti loňsku, kdy neuspělo 17,7 procenta, se tak snížila o 12,8 procentního bodu. Neúspěšnost byla zatím nejnižší od roku 2013. Mimořádný termín didaktických testů se konal 7. až 9. července na 99 středních školách.

Praha 15:48 19. července 2021

Písemné maturity z matematiky v Gymnáziu Nad Štolou. | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Ministr školství Robert Plaga (za ANO) vyhlásil letošní mimořádný termín zkoušek s ohledem na epidemii covidu-19, kvůli které se řadu měsíců žáci museli učit na dálku.

Červencového termínu se mohli zúčastnit všichni maturanti, kteří neuspěli v řádném termínu v květnu nebo se z něj omluvili. Podle Cermatu se k němu přihlásilo 10 900 maturantů, z nichž se dostavilo 86 procent. V květnu dělalo zkoušku poprvé 68 613 maturantů, z nichž ji nezvládlo 7708.

Maturanti byli letos v didaktických testech úspěšnější. I díky snížení hranice propadlo jen pět procent z nich

Číst článek

U zkoušky z češtiny propadlo po řádném i mimořádném termínu 2,3 procenta prvomaturantů, tedy o 2,4 procenta míň než v květnu. Loni činila neúspěšnost v češtině 14,2 procenta.

Angličtinu nezvládlo po obou jarních termínech 2,5 procenta studentů, v květnu to bylo 6,3 procenta, loni 5,1 procenta.

V matematice se neúspěšnost po červencovém termínu snížila z květnových 16,6 procenta na 6,6 procenta. Minulý rok test z matematiky nesložilo 17,5 procenta konajících.

Místo testů průměr známek

Jedním z důvodů nízké neúspěšnosti může být i to, že se žákům zdravotnických a sociálních oborů v souvislosti s epidemií covidu-19 mohl jako výsledek zkoušky započítávat místo testů průměr známek za dobu studia.

Člověk s maturitou se státu vyplatí. Na daních odvede o 2,5 milionu více než se základním vzděláním

Číst článek

Podle již dříve zveřejněných informací letos ministerstvo školství snížilo hranici neúspěšnosti v matematice z 33 procent na 27 procent testu, jinak by byl zřejmě podíl neúspěšných větší. Úřad to zdůvodnil tím, že distanční vzdělávání v aktuálním školním roce neumožňovalo procvičit všechnu látku.

Didaktické testy mohli letos skládat všichni žáci posledního ročníku, kteří prospěli v prvním pololetí aktuálního školního roku. Testy nemuseli skládat studenti zdravotnických a sociálních oborů, kteří kvůli epidemii covidu-19 pomáhali v nemocnicích a domovech seniorů.

Ostatním se s ohledem na měsíce trvající výuku na dálku prodloužil čas na napsání testů, a to v češtině a cizím jazyku o deset minut, v matematice o 15 minut.

ČTK

Zdroj