Další důkaz, že Česká televize je neobjektivní, což tvrdíme již dávno. Rada České televize schválila výroční zprávu za loňský ro...

6 měsíce starý 12
Další důkaz, že Česká televize je neobjektivní, což tvrdíme již dávno. Rada České televize schválila výroční zprávu za loňský rok, v níž se uvádí, že v ČT vystupovali politici z hnutí SPD méně, než odpovídá jejich politickému vlivu. Generální ředitel televize Petr Dvořák, jemuž v ČT propagují jeho galerii, s tím samozřejmě nesouhlasí…

„Prostor SPD ve zpravodajství a diskusních pořadech České televize ve srovnání s ostatními politickými stranami a hnutími je možné označit za neadekvátní vzhledem k zastoupení této strany v Poslanecké sněmovně,“ stojí v závěru výroční zprávy za rok 2020, kterou ve středu schválili členové Rady České televize.

Členka Rady ČT Hana Lipovská navíc nedávno upozornila na skandální chování generálního ředitele České televize Petra Dvořáka. Ten odmítl splnit usnesení Rady ČT o statistice zvaných hostů, přitom je podle mě očividné, že ČT televize protěžuje své sluníčkářské favority, zatímco vlastence upozaďuje. ČT podle pravomocného rozsudku navíc ve zpravodajství lhala. A těch problémových věcí je mnohem více…

Férovka v podání České televize: SPD bylo na obrazovce pouze 52x, ale ČSSD 295x, ODS 213x, Piráti 112x, STAN 99x, KDU-ČSL 76x, TOP09 69x a KSČM 65x…Vyplývá to ze zveřejněné analýzy vysílání ČT za 3. čtvrtletí loňského roku, posuzoval se poměr výslovných referencí (v obraze či jenom jako zmínka).

Ředitel ČT Petr Dvořák a celé vedení redakce zpravodajství by mělo být okamžitě odvoláno. Doufám, že Rada ČT v novém složení zajistí co nejdříve dodržování zákona o ČT a zarazí tyhle manipulace. Připomínám, že ČT již 6 let nepozvala Tomia do hlavního diskusního pořadu Otázky Václava Moravce.

Výše uvedenou analýzu počtu zmínek o jednotlivých politických stranách ve vysílání ČT zpracoval analytik Josef Nerušil, který je také členem Rady Českého rozhlasu a tiskový tajemník Arcibiskupství pražského. Josef Nerušil ve své analýze dokládá, jak zpravodajství ČT zamlčuje, manipuluje, ignoruje a také jednostranně fandí jimi vyvoleným.

ČT podle pravomocného rozsudku ve zpravodajství lhala. V bodě „Informace generálního ředitele“ GŘ Dvořák zcela pominul dva soudní spory, které ČT prohrála, a které pro ni mohou znamenat finanční ztrátu: spor Unie obhájců s ČT o poskytnutí informací a spor s Alenou Vitáskovou kvůli nepravdivým informacím. Právě v tomto sporu soudce Novosad podle tisku mimo jiné konstatoval, že „nelze tolerovat takovéto nepřesné informace o trestních řízeních. Je potřeba být v tomto profesionální,“ a „není možné, aby bylo nepravdivě informováno o tom, že nějaká osoba je trestně stíhaná pro nějaký skutek, když tomu tak není.“

Hnutí SPD již podalo ve Sněmovně zákon na zrušení koncesionářských poplatků. Chceme transformaci České televize a Českého rozhlasu na státní příspěvkovou organizaci pod kontrolou Nejvyššího kontrolního úřadu. Ostatní strany náš návrh ale blokují. Podpořte nás prosím v říjnových volbách do Sněmovny, aby byl hlas SPD silnější a abychom měli větší sílu prosazovat náš program.

Zdroj