Digitalizace a udržitelnost jsou budoucností korporátního bankovnictví

před 2 měsíce 101

Digitální transformace pokračuje

Jedním z klíčových faktorů úspěchu Raiffeisenbank je schopnost nabízet zákazníkům pohodlné, rychlé a spolehlivé služby prostřednictvím digitalizace. Banka se soustřeďuje na zjednodušování procesů, snižování administrativy a přístup ke správě účtů odkudkoliv. Mezi hlavní benefity patří například služba PREMIUM API, která umožňuje propojit bankovní svět s účetními systémy, čímž se finanční operace dále zrychlují, protože k jejich zpracování dochází automaticky.

„Klienti oceňují nejen zjednodušení a zrychlení transakcí, ale i možnost spravovat uživatelská oprávnění k účtu přímo v internetovém bankovnictví,“ říká k tomu František Ježek, člen představenstva a ředitel korporátního bankovnictví Raiffeisenbank.

Digitalizace však podle něho nespočívá jen v nových technologiích, ale také v pochopení potřeb uživatelů.

„Motto našeho firemního bankovnictví zní - poradenství a prodej je o lidech, vše ostatní digitalizujeme. Na vývoji digitálních řešení přitom spolupracujeme vždy s klienty, a to za použití principů tzv. service designu. Jsme vděční za každou zpětnou vazbu,“ dodává František Ježek.

Kybernetická bezpečnost na prvním místě 

S rozvojem digitálních technologií přicházejí také nové výzvy, zejména v oblasti ochrany dat a kybernetické bezpečnosti. Raiffeisenbank na tuto problematiku klade velký důraz.

close František Ježek info Zdroj: RB zoom_in František Ježek„Klienti mají oprávněné obavy, jak budou chráněna příslušná data. Vývoj inovací v této oblasti proto sledujeme velmi pečlivě a každoročně investujeme do oblasti kybernetické bezpečnosti nemalé prostředky tak, abychom zajistili maximální bezpečnost dat a prostředků, které nám zákazníci svěřili,“ říká František Ježek.

Kromě digitalizace se Raiffeisenbank zaměřuje i na udržitelnost, a to napříč všemi pilíři ESG (environmentální, sociální a governance). Banka podporuje projekty zaměřené na zelené technologie, energetickou účinnost a odpovědné investice. V tomto ohledu pak aktivně vyhledává klienty, jejichž projekty financuje z prostředků, které získává z upsaných zelených a udržitelných bondů. U velmi specifických témat propojuje zájemce s odborníky v dané oblasti.

V oblasti sociální odpovědnosti banka podporuje diverzitu a sází na projekty, jakými jsou například Zlatka.in nebo Minecraft: Education Edition, které moderní formou učí děti principům finanční gramotnosti a kybernetické bezpečnosti.

Raiffeisenbank se snaží být v popředí i v oblasti udržitelnosti, což reflektuje její strategie nefinančního reportingu, kde transparentně představuje vlastní pokrok i plány. Důrazem na digitalizaci a udržitelnost ukazuje, že moderní bankovnictví může být nejen efektivní, ale také odpovědné k budoucím generacím.

Přečtěte celý článek