Komerční sdělení dnes 15:05
Maloobchodní řetězec Albert dosáhl v roce 2023 mírného nárůstu tržeb díky otevření nových prodejen a rostoucí popularitě vlastních značek, především v segmentech zdravých potravin, bio potravin, čokolád a kávy. Vyplývá to z nově zveřejněné výroční zprávy. Firma se zaměřovala na udržení nízkých a konkurenceschopných cen potravin, zlepšování mezd a pracovních podmínek pro zaměstnance a také podporu komunit.
Albert v roce 2023 zvýšil mzdové prostředky o 700 milionů korun, což představovalo průměrný růst platů o 9 %. V roce 2024 došlo k dalšímu navýšení o 10 %, na které řetězec vynaložil dalších 700 milionů.
„Pokračujeme v dlouholeté spolupráci s lokálními výrobci potravin a zemědělci a ekonomiku podporuje také investicemi. V uplynulém roce jsme investovali částku ve výši více než dvou miliard korun do renovací prodejen v regionech po celém Česku. Investice zlepšují nákupní zážitek a zaměřují se také na nové technologie na úsporu elektrické energie,“ doplňuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Z reportu udržitelnosti pro rok 2023, který byl zveřejněn v září, tak vyplývá, že Albert oproti roku 2016 snížil uhlíkovou stopu ve vlastním provozu o více než 60 %.
Podpora komunit
Méně známou částí podnikání supermarketů Albert je charitativní činnost. Nadační fond Albert rozdělil více než 12 milionů korun na pomoc dětem z dětských domovů a organizacím podporujícím sociální začleňování. Jako největší dárce potravin v tuzemsku daroval v uplynulém roce 3 800 tun neprodaných potravin potřebným lidem.

Na rok 2025 se spolupráce s Potravinovými bankami má dále rozšiřovat a obchodník si stanovil ambiciózní cíl darovat celkem 4 000 tun potravin lidem v nouzi.