Erika Eliášová: Žena, která pohnula světem módy na internetu

3 měsíce starý 68

Původní plán Eriky Eliášové byl stát se kadeřnicí v Londýně. Z této cesty ale sešlo v momentě, kdy v Londýně nakoupila oblečení a prodala je v Česku svým kamarádkám. „Kadeřnická práce mě limitovala v tom, že tam byl omezený počet zákaznic, které jsem mohla v daný den obsloužit. Chtěla jsem dělat něco, kde není limitované to, co můžu lidem poskytnout,“ dodává s tím, že život v Londýně nebyl pro ní a táhlo ji to zpět do rodné země.

„Byla jsem určitě jedna z prvních prodejců oblečení na Facebooku. Myslím, že je to jedna z mých největších výhod, z které stále dodnes čerpám."

Dříve se Erika o veškerý proces starala sama. Od vyřizování objednávek až po odeslání zásilky. „Na poště mě pošťačky nenáviděly. Když totiž přijdete s deseti taškami, nemáte vyplněné podací lístky, tak se jim to moc nelíbí. Ale vzpomínám na to jako na vtipné záležitosti," dodává s úsměvem.

Majitelka e-shopu si zakládá na dobře nafoceném oblečení. Autorské fotografie každého kousku vnímá jako zásadní pro vytvoření si důvěry s klientkami. „Nechápu, jak si tenkrát mohl ode mě někdo něco koupit. Fotografie byly otřesné a nebylo na nich v zásadě nic vidět,“ vzpomíná. V rozjezdu online prodeje šlo ale podle jejích slov prodat cokoli. "Lidé tenkrát online nakupování moc neznali, a tak kupovali v začátcích mnohem více než dnes. Bylo to něco nového. Dnes naopak ta důvěru k e-shopům příliš není," dodává.

Z Českého Krumlova do Prahy

Erika pochází z Českého Krumlova, kde s prodejem oblečení začala. V průběhu času ji začalo táhnout vetší město, kde by mohla své podnikání rozšířit. Přestěhovala se do Prahy, kde vybudovala kamenný obchod na Vinohradech.

Zboží vybírá zásadně Erika. „Je to největší přidaná hodnota v mojí firmě. Je to to na čem jsem to celé založila. Nějaký můj vkus a směr. Dokud nepřijde někdo a nepřesvědčí mě o tom, že to umí líp než já, tak to ještě budu dělat dlouho,“ říká.

"Kvalitu kontrolujeme při focení. Modelky nám řeknou, jak jim oblečení sedí a nesedí. Vše kontrolujeme přímo na sobě."

Pro Eriku je zásadní, aby s jejím oblečením byly zákaznice spokojené a dopřála jim co největší komfort v zákaznické péče. Vítá, když její zákaznice zboží vracejí. Je to pro ni i určitá forma zpětné vazby. Stejně se věnuje i sociálním sítím, v kterých vidí Erika budoucnost. Nebojí se do marketingu na sítích investovat a věnovat jim hodně času. "Konkrétně TikTok je nyní pro nás platforma číslo jedna," říká.

Sledujte pořad Úspěšní

Poznejte ženy a muže různých profesí, kteří mají jedno společné – silný životní příběh, nezdolnou vůli a touhu uspět. Mnozí z nás se s nimi ztotožňují a prožívají podobně těžké životní situace. Teď se můžeme inspirovat od těch, kteří to nevzdali a dosáhli svého. Všechny díly pořadu najdete ZDE.

Děkujeme Erika Fashion za výpůjčku oblečení pro moderátorku pořadu Úspěšní.

Zdroj