Facebook prohrává mezi náctiletými, používá ho méně než polovina. Všem vládne YouTube

1 měsíc starý 17

Americký Pew Research zopakoval po sedmi letech svůj průzkum využívání sociálních sítí mezi náctiletými, přesněji mezi mládeží od 13 do 17 let věku. Útěk dětí z Facebooku, která je pro ně nudnou sítí jejich rodičů, není pro Metu žádnou novinkou. Ostatně proto už před lety koupila Instagram, který právě oslovuje více mladší základnu.

Možná ale bude překvapením, jak velkým poklesem vlivu Facebook vlastně trpí. Zatímco v letech 2014/2015 jej alespoň občas používalo přes 70 % mladistvých, v letošním průzkumu Facebook oslovil jen 32 %. Ale i to je více než Twitter, Reddit, Twitch nebo Whatsapp. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facebook padá nejvíc, TikTok při minulém průzkumu ještě neexistoval. Výrazně také vzrostl podíl k internetu trvale připojené mládeže

V letošním průzkumu Pew Research trochu uvolnil definici sociální sítě, aby zahrnul i fenomén doby jménem TikTok. Do výběru tedy přibyly také YouTube a Twitch jako srovnatelné videoslužby. Dominance YouTube je naprosto drtivá. Používá ji 95 % dotázaných a 19 % ji sleduje téměř neustále v jednom kuse. druhý TikTok oslovuje dvě třetiny amerických teenagerů přičemž v permanenci jej sjíždí 16 %.

Klepněte pro větší obrázek
19 procent dotázaných používá YouTube prakticky neustále

Stále se v rámci konkurence daří Snapchatu, který v zájmu vyrostl a těsně dotahuje Instagram, byť podle zpráv o ekonomických výsledcích to vypadá na službu pomalu v úpadku.

Úpadek ale postihl Google+ a Vine, na které se Pew Research ptal v minulém průzkumu, ale nyní jsou už v propadlišti dějin.

Podobné průzkumy hlavně předznamenávají trendy do dalších let, kdy dnešní děti dospějí, začnou vydělávat a stanou se lákavou zpeněžitelnou cílovou skupinou. Vidět je dobře známý trend odklonu od spíše textových služeb (Twitter, Reddit) k obrazu a hlavně video obsahu, který oslovuje nejvíce. Uvidíme, nakolik současná video generace dokáže s rostoucím věkem přejít k textově orientovaným službám a naopak zda převážně textové služby přežijí, nebo se také promění na neustálý proud běžících videí.

Zdroj: Pew Research

Zdroj