„Přetváříme všechny naše klíčové produkty, včetně vyhledávání,“ řekl Pichai. Vedle vyhledávání zapojí Google generativní umělou inteligenci například do služby Gmail, kde dokáže vytvářet návrhy zpráv, a dále do služby Google Photos, kde dokáže provádět zásadní změny snímků.
Američtí uživatelé získají přístup ke generativnímu vyhledávání v příštích týdnech prostřednictvím čekací listiny. Jedná se o zkušební fázi, během níž bude Google sledovat kvalitu, rychlost a hodnotu výsledků vyhledávání, uvedla Cathy Edwardsová, pod niž spadají mimo jiné Google Apps a Google News.
Microsoft už svého chatbota spustil
Společnost OpenAI, kterou podporuje Microsoft, loni v listopadu představila chatbota ChatGPT, který dokáže na základě jednoduchých dotazů generovat mimo jiné články, eseje, vtipy, ale i poezii, scénáře, právní dokumenty či programovací kód. Spuštění chatbota vyvolalo závod mezi technologickými giganty ve vývoji podobných nástrojů. Microsoft tento nástroj posléze včlenil do svého vyhledávače Bing.
Edwardsová v rozhovoru uvedla, že cílem společnosti Google je využít generativní umělou inteligenci k tomu, aby se snížil počet kroků, které musí spotřebitelé učinit při rozhodování, a aby lidé mohli pokládat širší soubor dotazů.
Hraje se o internetovou reklamu
Google byl po dlouhá léta hlavním vyhledávačem na internetu. Poté, co jeho konkurenti začali nasazovat umělou inteligenci jako alternativu k prezentaci obsahu z internetu, se ocitl v ohrožení.
V sázce je podíl Googlu na koláči internetové reklamy, jehož hodnotu výzkumná společnost MAGNA letos odhaduje na 286 miliard dolarů (6,1 bilionu korun), napsala Reuters.