Hřib: Dvojnásobné zdražení jízdného je mimo diskusi. Parkování dotujeme víc než MHD

před 1 týden 23

Pro vedení hlavního města je podle Hřiba především důležité určit, kam bude veřejná doprava směřovat v otázkách udržitelnosti. „Bude také nezbytné určit, jaký podíl celkového objemu bude hrazen z jízdného. Od toho se bude odvíjet následná diskuse o možném navyšování,“ pronesl náměstek.

K TÉMATU: Osmiletý hrdina z Prahy zachránil svému otci život. Zachoval se skvěle, chválí ho policistka

Připomněl, že vše závisí na debatě s koaličními partnery. „Komunální politika je prostě týmový sport,“ poznamenal v pořadu K věci s tím, že až vedení města dojde k názorovému kompromisu, vše včas představí.

Hřib však odmítá návrhy ohledně dvojnásobného zdražení současného jízdného. „Taková věc je vzhledem k ekonomické situaci některých obyvatel Prahy mimo diskusi. Některé rozpočty domácností by to neustály,“ řekl.

V diskusi je podle něj nezbytné otevřít téma parkování. „Tato služba ve smyslu odkládání soukromého majetku ve veřejném prostoru je momentálně dotovaná více než MHD. Podpora přesahuje i 90 procent celkových nákladů,“ podotkl náměstek a doporučil využívání garáží.

„V záležitosti parkování je nutné se přiblížit tržním cenám. Město by se totiž mělo chovat jako správný hospodář. Chápu, že celková cena bude vždy částečně dotovaná, ale aktuálně nastavený nepoměr je extrémní,“ poznamenal Hřib a dodal, že finální úprava částky bude rovněž odvislá „od výsledků koaličního vyjednávání“.

Vedení města prý hodlá přilákat lidi k hojnějšímu využívání veřejné dopravy propracovanou strategií. „Je založena na investicích do MHD, zvyšování komfortu ve veřejných prostředcích nebo snížení intervalů mezi jednotlivými linkami metra C v ranních a odpoledních špičkách,“ shrnul ve vysílání CNN Prima NEWS.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: V pražské MHD se chystá velká změna. Všechny autobusové zastávky mají být na znamení

Přečtěte celý článek