Je to tady. Němci odmítli elektromobily. Už to nikdo nechce. Ale v čem budeme jezdit?

před 5 měsíce 113

Právě teď měl nastávat velmi dynamický nástup elektromobility. Na trhu už jsou velmi zajímavé modely, které mají slušný dojezd a dokonce i konkurenceschopnou cenu. Pro automobilky už jsou elektrická auta prioritou a vše ostatní upozaďují. Stačilo tedy už jediné: aby se začala masově prodávat.

Co se to děje?

K tomu ovšem stále nedochází a naopak sledujeme úplně jiný vývoj. Německo je zemí, kde má elektromobilita na růžích ustláno. Tamní obyvatelé k ní mají dle různých průzkumů jeden z nejkladnějších vztahů v Evropě, je tam kvalitní infrastruktura, bohaté dotace a vysoká kupní síla. Kde jinde by se tedy elektrická auta měla prodávat, když ne právě tady.

Proto je opravdu překvapivá predikce ohledně prodeje elektromobilů. “Poptávka po elekrovozech má letos v zemi klesnout o 14 %. Přitom pořádná revoluce elektromobility ještě ani nezačala. Jen 2 % aut na německých silnicích jsou plně elektrická,” uvedl ve svém komentáři ekonom Lukáš Kovanda.

Upozornil přitom na důležitou věc. Srovnávací základna je stále velmi nízká a dynamický růst prodeje by tedy neměl být problém, pokud bychom tu opravdu měli technologii, o kterou je zájem, jak se nám nejrůznější experti snaží vnutit.

Vypadá to bledě

Ukazuje se však, že elektrická auta nejsou tak výhodná jak se tvrdilo. “A to právě i kvůli nezvládnuté energetické politice, jež jim výrazně zdražuje elektřinu. Navíc se v Německu nedaří uspokojivě budovat síť nabíjecích stanic,” uvedl Kovanda.

Vážně hrozí, že to bude další vysoce nepovedený projekt, který bude mít Německo za sebou. Do této oblasti nacpalo obrovské prostředky a na obnovitelné zdroje elektřiny vsadilo prakticky vše. Teď ovšem hrozí, že to dopadne hodně neslavně včetně likvidace tradičně silného autoprůmyslu v zemi.

Čtěte také: Elektrická auta končí. Začalo trochu mrznout a ony přestaly fungovat. Celé to prasklo

Bedlivě by to měla sledovat i Česká republika, která je někdy považována za další spolkovou zemi. Pravdou je, že tuzemský průmysl je na Německo silně napojen a už teď se potýká s problémy, které pramení právě ve slábnoucí německé ekonomice.

Foto: Shutterstock

Přečtěte celý článek