Kellnerova osudná helikoptéra v minulosti zřejmě už jednou havarovala

5 měsíce starý 34

Francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví (BEA) eviduje informace americké Národní rady pro bezpečnost dopravy (NTSB) o dřívější nehodě vrtulníku stejného výrobce i typu, jako byl ten, který havaroval s Petrem Kellnerem. Možnosti, že jde o ten samý stroj, nasvědčují shody v údajích o registraci.

Imatrikulace N351SH i sériové číslo 4598 stroje AStar AS350 B3, který měl podle dokumentu zmíněného úřadu nehodu v roce 2017, se shodují s čísly na jediné helikoptéře tohoto typu vyobrazené na webu společnosti Soloy Helicopters, jejíchž služeb v sobotu využil Petr Kellner. Odpovídá i žlutomodrá barevná kombinace vraku v sobotu zříceného stroje, zachyceného na fotografii záchranářů.

Při nehodě ze 3. srpna 2017 na Aljašce u zlatého dolu Pogo Mine 60 km severovýchodně od města Delta Junction daná helikoptéra během přistávání na štěrkové cestě zavadila o vrtnou soustavu. Nehoda se tenkrát obešla bez zranění, ale pro stroj měla „podstatné důsledky“, stojí v přehledu základních informací o dané starší nehodě.

Dále čtěte

ČTK

Kdo je vlastně Miloš Zeman? Kupte si knihy, díky nimž to pochopíte. Kmenta, Kopeček či Šafr

Miloš Zeman. Výrazná postava české politiky, muž, který dvakrát vyhrál přímou prezidentskou volbu. Vyvolává spoustu emocí a u těch, kteří ho ...

číst článek »

Vrtulníku s Petrem Kellnerem při sobotním neštěstí chybělo podle předběžných závěrů vyšetřovatelů 3 až 5 metrů výšky k tomu, aby minul jeden z odlehlých horských hřebenů, napsal deník Bloomberg s odvoláním na NTSB.

Stroj Airbus SE AS 350 B3 společnosti Soloy Helicopters of Wasilla se podle příslušníka NTSB Thomase Chapmana zřítil v sobotu kolem 18:34, dvě hodiny před západem slunce, a po nárazu sklouzl o zhruba 250 metrů po zasněženém úbočí hory. Neštěstí si podle místní policie vyžádalo 5 životů. Jediný přeživší zůstává v kritickém stavu.

Terén je na místě neštěstí u ledovce Knik podle Chapmana velmi náročný. Takové tam jsou kvůli častým turbulencím i podmínky pro létání. Závady po chybně opravených starších nehodách nicméně byly v minulosti mezi příčinami několika leteckých neštěstí a vyšetřovatelé katastrof jim věnují velkou pozornost.

Zdroj