Komerční přínos Messiho rozdrtil herní kvality. PSG díky hvězdě rekordně vydělávalo

5 měsíce starý 69

Paris-Saint Germain si před rokem nepořídilo jen fantastického „plejera“, který má teď už sedm Zlatých míčů pro nejlepšího hráče planety. Získalo do svých řad velmi silný magnet na fanoušky a sponzory. A s tím velmi dobře kalkulovalo. Vědělo, že Messimu bude muset královsky platit – podle uváděných informací 960 milionů korun ročně –, ale že se mu zároveň tato částka zřejmě vrátí.

Začátek nové éry Messimu nevyšel tak, jak si představoval. Fáze adaptování se na nové prostředí trvala dlouho, gólově oproti angažmá v Barceloně značně zaostával, PSG po boku Neymara a Kyliana Mbappého nedotáhl k vytouženému triumfu v Lize mistrů. Nicméně pod Eiffelovou věží se stejně mohou decentně plácat po ramenou, že nešlápli vedle.

Z hlediska příjmů totiž PSG zažilo rekordní rok, celkově inkasovalo 700 milionů euro, jak píše španělský web Sport. Přítomnost Messiho pomohla Les Parisiens získat 10 nových sponzorských smluv, které by se bez 35letého rodáka z Rosaria neurodily. Výnos v oblasti sponzoringu meziročně narostl o 13 %.

Bláznivé důsledky „Messi efektu“ se týkaly především prodeje dresů. Klub poprvé překonal hranici milionu prodaných trikotů a hned 60 % z nich mělo na zadní části natisknuté číslo 30 patřící hvězdné posile.

Těžko ve druhém ročníku v PSG může mít Messi ještě větší podíl na prodaných zápasových úborech, protože „boom“ logicky postupem času vyprchává. Teď je čas dokázat druhou část toho, proč po něm francouzský gigant sáhl. Že je zcela výjimečným hráčem, který pro PSG vybojuje vytouženou trofej. Že zkrátka není jen komerčním ternem.

Zdroj