Lidem chybí přijít ke kolegům a poklábosit si. Start-up na tom staví byznys

1 měsíc starý 14

Práce z domova se v době pandemie stala ve světě skoro až normou. A to i v Česku - vláda za zpřísněných opatření nařídila home office všude, kde je to možné. Hlavně v kancelářích. Berlínský start-up přišel s novinkou, která by se mohla dobře uplatnit. Jeho komunikační program Wonder oproti konkurenci nabízí to, co lidem chybí asi nejvíc - možnost „přijít“ ke kolegům a jen tak si poklábosit.

Stačí táhnout myší a chodíte po kanceláři

„Wonder je virtuální prostor pro online setkání velkých skupin. V podstatě máte jednu místnost, ve které se váš avatar (uživatelská entita) může volně pohybovat. A když se k někomu přiblížíte, spustí se videohovor a můžete spolu mluvit. Může se přidat i kdokoliv další, takže lze mluvit ve skupinách od 2 do 15 lidí tak, jak to známe z běžného života,“ vysvětluje Pascal Steck, spoluzakladatel firmy.

Ovládání je jednoduché: všichni pracovníci z kanceláře jsou v jedné velké virtuální kanceláři, videohovory jsou ale rozdělené podle oddělení nebo zasedacího pořádku na menší místnosti či stoly, mezi kterými se každý uživatel může pohybovat volně - obyčejně klikne na svého avatara (ikonku) a tažením myši ji přemístí.

V základní verzi je program zdarma. Wonder už ale pracuje i na prémiové verzi s placeným rozšířením.

Tržby vývojáře videokonferencí vzrostly osmkrát

Při úspěšném vstupu na trh by se tak mohl berlínský start-up dočkat třeba i takového rekordního růstu jako Zoom. Úspěšná americká firma si i díky pandemii od prosince roku 2019 k dubnu 2020 polepšila z deseti milionů na 300 milionů uživatelů ve 40 státech. V říjnu její akcie posílily meziročně o 817 procent, přičemž k prosinci se ustálily na růstu o 425 procent. Ve výsledcích hospodaření za třetí čtvrtletí měla společnost rekordní příjmy ve výši 777 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 16,7 miliardy korun a představuje to meziroční růst o 367 procent.

Wonder nicméně vznikl teprve v dubnu poté, co spoluzakladateli Pascalu Steckovi a jeho spolupracovníkům kvůli pandemii zkrachovalo jejich předchozí podnikání. Prvních 450 tisíc uživatelů ale aplikace získala rychle. Start-up má přitom jen 13 zaměstnanců. Videokonferenční aplikace je podle něj potřeba stále inovovat pro udržení zájmu lidí zavřených doma. Proto teď také firma přišla s touto novinkou.

Zdroj