Obchodní řetězce v České republice jsou už nějakou dobu pod velkým tlakem. Zákazníkům vadí, jakým způsobem se k nim zachovaly v průběhu inflační krize, které zcela zjevně zneužily ke zvýšení svých marží. Stále větší otázkou je přitom kvalita potravin, které se právě v těchto řetězcích prodávají. Ukazuje se, že nejde o moc dobré zboží a zejména ve srovnání s produkty prodávanými v Německu hodně kulhá.
Nepříjemný nákup
Některé obchodní řetězce navíc přicházejí s novinkami, které zákazníci nekvitují zrovna s povděkem. Doslova o pozdvižení se postaral jinak celkem oblíbený Lidl, který v poslední době hodně experimentuje.
“Asi před týdnem jsem šel u nás do Lidlu na velký nákup. Naplnil jsem nákupní vozík doslova po okraj a šinul si to ke kasám. Tam mě ale trklo, že žádná není otevřená. Odchytil jsem tedy nějakou obsluhu u regálů a žádal, aby se zprovoznila alespoň jedna kasa,” líčí svůj zážitek pan Josef Král. “Na to mi ale dotyčná odpověděla, že teď se kasy rozjíždět nebudou a ať si nákup namarkuju sám u samoobslužné pokladny.“
Jenže to je opravdu zvláštní. Samoobslužné pokladny jsou primárně určeny k odbavení zákazníků, kteří mají pár kousků nákupu a rozhodně nejsou určeny k tomu, aby na nich někdo vyskládával velký nákup. V tomto případě se to ale stalo. “Celé mi to trvalo asi čtvrt hodiny a bylo to opravdu otravné,” říká pan Josef.
Bude to nový standard?
Lidl na základě obdobných zpráv ze všech koutů země skutečně připustil, že testuje nový systém. A sice, že bude obsluhované kasy v méně frekventovaných časech vypínat. Poukazuje však na to, že v případě větších nákupů by měla být kasa aktivována, byť se tak reálně třeba nestalo.
Čtěte také: Lidl začal s prodejem solárních panelů na balkon. Elektřinu tak může mít zadarmo úplně každý
Obchodní řetězec také odmítá, že by trpěl personální nouzí, o čemž mnozí ve spojitosti s omezováním provozu na pokladnách spekulují. Lidl přitom svým zaměstnancům platí nejlépe ze všech řetězců. Přesto však má značnou fluktuaci, jelikož práce je skutečně náročná.
Foto: Shutterstock