Lidl zavádí velkou novinku. Češi na to koukají s otevřenou pusou, tohle tady ještě nebylo

před 2 měsíce 89

Pokud pravidelně nakupujete v obchodním řetězci Lidl, možná jste si v poslední době všimli poměrně zásadní změny, která má vliv na úroveň obsluhy, kterou tyto obchody poskytují. Lidl totiž začal testovat zcela nový systém prodeje, který by si měl vystačit s mnohem menším počtem pokladních.

Všechno si udělejte sami

V některých prodejnách si vytipoval méně rušné hodiny, kdy jednoduše nechodí tolik lidí, a tehdy začal zcela uzavírat klasické pokladny s pásem, kde vás někdo obslouží. V tuto dobu zůstávají otevřeny pouze samoobslužné pokladny, u kterých se pohybuje jediný zaměstnanec. Pro řetězec to může přinést významnou úsporu, ovšem kvalita nákupního zážitku dostává u řady zákazníků pochopitelně na frak.

Před pár dny jsem šel do Lidlu na větší nákup, který jsem také uskutečnil. Když jsem ale s vozíkem narvaným k prasknutí dojel ke kasám, nebyla jediná z nich otevřená. Žádal jsem zaměstnance, aby pokladnu otevřel a já mohl zboží vyložit na pult,” líčí pan Miroslav Žitný svůj nepříjemný zážitek. “Ale řekli mi, že kasu teď neotevřou a ať si to sám namarkuji na samoobslužné pokladně. No co vám budu povídat, namíchlo mě to, strávil jsem tam 15 minut markováním. Pořád něco pípalo a nefungovalo to.

Je to každopádně velmi zvláštní přístup tohoto obchodního řetězce, do kterého hojně chodí také důchodci. Ti si se samoobslužnými pokladnami dost často nerozumí a vyhledávají ty klasické i ve chvíli, kdy je u nich větší fronta. V tomto případě ale žádnou jinou možnost mít jednoduše nebudou. Musí se zkrátka obsloužit sami.

Zákazníci na pokladny vyzrají

Podle všeho jde zatím jen o určitý test, který zřejmě bude následně vyhodnocován a podle toho se tyto postupy zavedou plošně, nebo nikoliv. Pravdou ale je, že samoobslužné pokladny jsou v poslední době poměrně kontroverzním tématem. Nenaplnila se totiž očekávání, že by plně nahradily prodavačky a například v zahraničí od nich už obchodní řetězce upouštějí.

Mimo jiné také proto, že se je zákazníci naučili obcházet a za své nákupy platí méně, než by měli. To se poměrně často děje také v České republice. Dalším faktorem jsou potom neustálé problémy, které na těchto pokladnách zákazníci mají. Stroje nejsou dokonalé a lidé s nimi navíc neumí úplně dobře zacházet. Výsledkem jsou tak neustálé chyby, které potom stejně musí korigovat personál.

Čtěte také: Tak to prasklo. Lidl celé roky provádí Čechům nehoráznou věc. Jak si to může dovolit?

Lidl se teď zjevně snaží celou záležitost definitivně zvrátit a samoobslužné pokladny ve svých provozech naplno rozjet. Přitom šlo o jeden z posledních řetězců, který je zaváděl. Je klidně možné, že pokud se v tomto zátěžovém testu neosvědčí, nakonec je zruší zcela.

Foto: Shutterstock

Přečtěte celý článek