„Italský neorealista Cesare Zavattini jednou řekl, že by chtěl natočit film o člověku, kterému se nic nestane. To se ve mně uhnízdilo. Přijde mi zajímavé zachytit nějaký všední život, nejen vrcholy a pády, ale i všednost,“ vzpomíná Helena Třeštíkové na myšlenky a přístupy z doby studia dokumentaristiky na FAMU, které ovlivnily její tvorbu. Svůj první časosběrný dokument natočila podle svých slov neuvědoměle, když se štábem zachytila zánik jedné z vesnic v údolí řeky Želivky, jež zanikly při budování vodní nádrže Švihov. Jak časosběrný přístup rozvíjela v dalších filmech? A za jakých okolností se během natáčení o životě alkoholiků v jedné pražské hospodě poznala svého budoucího manžela, architekta Michaela Třeštíka? Nejen o tom uslyšíte v dalším díle rozhovoru Hany Třeštíkové s Helenou Třeštíkovou.
Nové filmy CZ dabing
Máme tady jednu šílenou ženu, která by do toho šla. Ze dna Želivky k Manželským etudám
před 1 týden
22
Související
NATO znepokojily ruské aktivity v Česku a dalších zemích: „S...
před 50 minuty
9
Ladislav Větvička: Vzpomínka na Mirka
před 1 hodina
14
Silikonové Sasko
před 1 hodina
10
Polky mají největší naději na legalizaci potratů za poslední...
před 3 hodiny
18
Psychologická poradna: Přítelkyně mě nikdy nenechá domluvit
před 3 hodiny
19
Bylo jasné, že po obsazení budovy povolá vedení univerzity p...
před 3 hodiny
17