Pokud to akcionáři automobilky Mazda posvětí v hlasování, tato japonská značka bude mít od léta nového ředitele, který stál za úspěšným znovuzrozením firmy v USA.
Foto: Jan Handrejch, Právo
Mazda (ilustrační foto)
Článek
Dosavadní šéf značky Mazda Akira Marumoto v červnu letošního roku skončí na pozici generálního ředitele. Nahradí ho Masahiro Moro, který je aktuálně provozním ředitelem.
Moro bude v posledních letech prvním generálním ředitelem, který nepřichází z odvětví vývoje nebo výroby. Úspěšně ale přestavěl americkou divizi značky, a právě v USA chce Mazda posílit své pozice. Dnes tam prodá zhruba 30 % své produkce.
Dalším úkolem nového ředitele bude vést značku do rozšíření výroby bateriových elektromobilů. Takový vůz Mazda v současnosti nabízí jeden - model MX-30 -, a to navíc ve srovnání s konkurencí nepříliš lákavý co do kapacity baterie, dojezdu a rychlosti nabíjení.
Automobilka má od roku 2025 spustit druhou fázi svého posunu k výrobě elektromobilů, v níž má přijít na trh nový systém hybridního pohonu a také nové elektromobily. Třetí fáze má přijít v roce 2028 a v ní máme podle webu Motor1, který zprávu přináší, čekat uvedení velkého množství elektromobilů na trh.
Změnu nejvyššího vedení firmy ještě musí schválit akcionáři. Pokud se tak stane a Moro zaujme pozici generálního ředitele, dosavadní šéf Akira Marumoto se stane seniorním poradcem.
MX-5 se nikdy nevzdáme, zní z Mazdy
AutoMoto
Související články
Nejúspěšnější mazda možná nedostane nástupce
5. 2. 2023, 12:09
SUV Mazda CX-5, která byla loni pro automobilku prodejně nejúspěšnějším modelem, možná nedostane novou generaci. Důvodem je, že japonská automobilka nabízí dvě...
Výběr článků
Avdijivka se mění v druhý Bachmut
V centru pozornosti na ukrajinské frontě je nyní hlavně Bachmut, který se Rusové snaží dobýt od loňského června. Podobná situace však panuje i u Avdijivky,...
Načítám