Nový obchodní řetězec v Česku. Lidé už ho berou útokem, Kaufland a Lidl mohou okamžitě zavřít

před 1 měsíc 59

Jde sice o neoficiální informaci, avšak můžeme vám říct, že letos bude v České republice hodně rušno, pokud jde o příchod nových obchodních řetězců na tuzemský trh. Zejména z Polska se totiž chystá velká expanze. Rozjíždí se tu například oblíbená levná drogerie Hebe a podle všeho se chystá i opravdová pecka, kterou bude příchod Biedronky. Ta už se etabluje na Slovensku a Česko má být další na řadě.

Výhodné nákupy

Je však pravděpodobné, že letos přijde teprve oznámení velkého příchodu, který by potom měl nastat až v roce 2025. Ale na co čekat? V Česku už začínají operovat jiné nové obchodní řetězce, o kterých se tolik nemluví, ale které mají zákazníci ve stále větší oblibě, jelikož je totiž neberou na hůl a prodávají potraviny a další zboží za rozumné ceny. Mluvit v tomto ohledu můžeme například o řetězci Action, kde je průměrná cena zboží 50 Kč, nebo třeba Tamda Foods, kde Češi už stojí fronty na nesmírně levnou drogerii.

Je tu ale i další značka, potenciálně možná nejzajímavější. Obchodní řetězec Mere sice do Česka vstoupil už před pár lety, a to s velkými plány, jenže potom musel svou oznámenou expanzi pozastavit. Desítky obchodů v krátkém čase tedy nevyrostly. Teď se k ní však zase vrací, a co nebylo, to teprve může být.

Mere se přitom v řadě evropských zemí mění na MyPrice a je možné, že s rebrandingem v České republice spustí i masivní rozvoj nových prodejen. Těch je v České republice zatím jen pár, ale platí, že kde obchod otevřel, tam se dveře netrhnou.

Atraktivní zboží

Jinam než do Mere už nechodím. V Kauflandu mě naštvali, jak moc tam v posledních dvou letech zvyšovali ceny. Tady jsem žádné zdražení nepocítila. Naopak, když sem jdete z tradičních supermarketů, máte pocit, že je všechno neuvěřitelně levné,” říká paní Libuše z Příbrami, kde Mere otevřelo svou vůbec první prodejnu.

Pravdou je, že zákazníci si na tento koncept musí chvíli zvykat. Jde o takzvaný tvrdý diskont, který by se dal přirovnat k Lidlu před dvaceti lety, ovšem navíc s tím dodatkem, že prodává prakticky výhradně zboží neznámých značek, které jsou etablované ve východních zemích Evropy, jako je třeba Pobaltí, Ukrajina nebo Polsko.

Čtěte také: Oblíbené Pepco náhle kolabuje. Zavírá desítky obchodů. Co se to tam děje?

Češi však zjišťují, že tyto potraviny nejsou vůbec špatné. Naopak, mnohdy se tu dají najít opravdové a nešizené delikatesy, ve kterých navíc není tolik nechvalně proslulých “éček”. Zkrátka si to chce prodejnu projít a věnovat nějaký ten čas, abyste si zboží osahali.

Foto: Shutterstock

Přečtěte celý článek