Obchodní řetězce v Česku okrádají zákazníky. Prodavačka už to nevydržela a promluvila naplno

před 1 měsíc 57

Nakupování v tuzemských obchodních řetězcích není pro zákazníky vůbec ničím příjemným. Musí se tu přehrabovat v hromadách nekvalitních potravin, ze kterých vybírají alespoň ty, u kterých doufají, že jsou nezávadné. I to je stále složitější, jak dokazují četnější nálezy Státní zemědělské a potravinářské inspekce v poslední době. Druhou částí negativní zkušenosti jsou potom příliš vysoké ceny, které ve zdejších obchodech musíme platit. Ukazuje se přitom, že jsou skutečně hodně přehnané.

Není to vůbec dobré

Jak se ale zdá, nepříjemná překvapení číhají v obchodech doslova na každém roku. Vypadá to totiž, že obchodníci a výrobci potravin přišli na další fintu, jak na zákaznících v České republice vydělat ještě více. Bezděky to prozradila jedna z prodavaček nejmenovaného obchodního řetězce.

Na celou záležitost upozornila zákaznice Eva Ikomidu, která to sepsala v rámci svého blogu na serveru Seznam Medium. Vše začalo vlastně nevinně. Rozhodla se, že tentokrát svůj nákup zkusí namarkovat na jedné ze samoobslužných pokladen, což však byl zážitek sám o sobě. Neustále se objevovaly nějaké chyby a pokladna pípala, takže přivolávala prodavačku, která měla tento úsek na starosti.

Vedle běžných nesrovnalostí se však ukázala jedna skutečně nepěkná praktika obchodních řetězců. Samoobslužná pokladna nezvykle pípala vždy poté, co zákaznice do taškové zóny odložila namarkované pečivo. Nešlo však o její chybu, například v tom, že by uvedla špatný počet kusů.

Foto: Shutterstock

Najednou bylo vše jasné

Prodavačka evidentně věděla, co se děje. “K mému překvapení mi vysvětluje, že chyba není u mě. Pokladna mi to nebere, protože pekařský výrobek má málo náplně, a tak váží míň, než by ve skutečnosti měl,” řekla zákaznice. Avšak vše na pokladně opravila a nevyzvala k tomu, aby si dotyčná vzala například jiný výrobek, jelikož všechny zjevně mají podobný problém.

Prý se to děje skoro pořád a oni s tím nic nezmůžou,” dodala pisatelka, které se to přihodilo hned s několika druhy pečiva. Například i se sladkými šátečky, u kterých bylo údajně méně náplně, a tak byly lehčí.

Čtěte také: V Česku nečekaně skončil velký obchodní řetězec. Nikdo to nečekal, to je konec

Na tento nešvar by se každopádně měla zaměřit Česká obchodní inspekce. Dané zboží je totiž prodáváno s jasně uvedenou gramáží, která by měla být dodržena. Pokud rozdíl rozpozná i samoobslužná pokladna, pravděpodobně není nikterak bezvýznamný.

Foto: Shutterstock

Přečtěte celý článek