Byl jedním z mnoha pilotů, kteří se na hašení největšího požáru v historii podíleli. Kromě něj létaly na nebi také stroje armády a policistů, do boje s živlem se zapojily i takzvané „anduly“ nebo požární letadla ze zahraničí.
Před několika týdny, zhruba čtvrt roku po zásahu, Janu Vlkovi dorazil dopis z Úřadu pro civilní letectví. V něm stojí, že svojí účastí na hašení požáru porušil zákon o civilním letectví, za což mu organizace vyměřila pokutu sto tisíc korun. „Hasičům jsme řekli, že máme možnost s požárem pomoct a že jim pomůžeme zdarma. Sami proto souhlasili, abychom přiletěli,“ řekl Deníku N Vlk.

Z Vlkova vyjádření vyplývá, že jeho provinění spočívalo především v tom, že pro lety nad lesem neměl speciální požární výcvik. Může sice létat s nákladem pod vrtulníkem, jeho firma, která stroj provozuje, by ale měla potřebné školení dokončit až letos v zimě. Redakce Vlka požádala o celé znění rozhodnutí ÚCL, ten jej ale neposkytl.
Vlk přiznává, že formální razítko jeho společnosti chybí, tvrdí však, že