Praha 1 odráží kritiku: Parkovací místa v Nerudově vznikla na popud místních

5 měsíce starý 132

V Nerudově ulici, která vede k Pražskému hradu, vznikla nová parkovací místa pro držitele parkovacího oprávnění. Stalo se tak na úkor širokého chodníku a mozaiky, která ho tvoří.

Podle radnice Prahy 1 vše iniciovala petice 66 místních obyvatel, kteří si stěžovali, že při rozšíření chodníku v roce 2018 zmizelo osm míst pro stání.

„Nikdo se nikoho neptal a v roce 2018 Hrad společně s tehdejším starostou (z TOP 09 Oldřichem) Lomeckým rozšířili chodník o osm metrů kvůli pietním akcím. Ty se tam konají dvakrát ročně,“ řekl v pondělí Seznam Zprávám radní Prahy 1 pro dopravu Richard Bureš (ODS).

Místní podle něj v petici mimo jiné tvrdí, že vznikl nadbytečný plácek pro shromažďování turistů a došlo ke zcela zbytečnému úbytku parkovacích míst.

Současná podoba by podle Bureše měla být dočasná. „Snažili jsme se o rychlý kompromis, abychom vyhověli žádostem místních,“ uvedl.

Sám nicméně připustil, že se vše dalo pojmout estetičtěji. Místo čar by si představoval vyndavací litinové sloupky, které by místa značily. Nebránil by se ani posílení hlídek městské policie, které by při vjezdu do ulice kontrolovaly, kdo tam chce zaparkovat.

Institut plánování rozvoje Prahy na Twitteru upozornil také na to, že vápencová mozaika není určená k zátěži, kterou parkující automobily způsobí.

1) Drahá vápencová mozaika není určena k podobné zátěži.

2) Pokud se tu má parkovat, lze to udělat, vzhledem k hodnotě místa, lépe.

— IPR Praha (@iprpraha) June 26, 2022

Krátkodobé stání

„Prvním dojem z toho byl velmi smíšený, je to vizuálně dost nevkusný paskvil. Původní náměstíčko jako by bylo narušeno zakouslými auty do chodníku. Nová čára je jako pěst na oko,“ zhodnotil změnu Ondřej Šťastný, který v Nerudově ulici bydlí čtyřicet let.

Cestou by podle něj bylo zasadit stromy a omezit tak v Nerudově ulici parkování „přespolních“. „Dlouhodobě tu zabírají místa a městské policii to vůbec nevadí,“ posteskl si.

Poukázal tak na fakt, že v ulici mohou krátkodobě parkovat i lidé, kteří tam nemají trvalé bydliště.

Radní Bureš z Prahy 1 však uvedl, že městská policie má podstav a nedá se s tím v podstatě nic dělat. „K tomu, aby dole stál strážník, nebo aby vznikly litinové sloupky, by byla potřeba komunikace s magistrátem a Technickou správou komunikací, ta ale vázne“ řekl Bureš.

Foto: Kateřina Němcová, Seznam Zprávy

Část chodníku ustoupila parkovacím místům.

Kruhový objezd

Na sociálních sítích vyvolal krok Prahy 1 debatu. Obdobné vášně nedávno vzbudil kruhový objezd u Prašné brány, který rovněž nechala vyznačit radnice Prahy 1 s tím, že jde o účinné řešení provozu v centru metropole.

„Uleví dopravě v mnoha okolních ulicích a urychlí provoz tramvají v Jindřišské ulici. Před Masarykovým nádražím již díky tomu vzniká nová pěší zóna bez aut,“ popsala radnice na svém facebookovém profilu.

Vedení města v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) a radním pro dopravu Adamem Scheinherrem (Piráti) opatření kritizovali.

Modré zóny

Modré zóny jsou určené pro rezidentní parkování. To znamená pro lidi s platným parkovacím oprávněním. K tomu je potřeba trvalý pobyt v dané oblasti a prokázání právního vztahu k vozidlu. Ostatní mohou na místě parkovat pouze omezenou dobu a pokud předem zaplatí.

Zdroj: www.parkujvklidu.cz

Zdroj