Prodejny operátorů navštěvuje méně lidí. Vodafone některé uzavře, jiné přebuduje

3 měsíce starý 17

Současný trend řešit maximum věcí z domova pociťují také mobilní operátoři. Místo osobní návštěvy kamenných poboček řeší zákazníci své požadavky na dálku, čím dál častěji digitální formou přes internet nebo v mobilní aplikaci. Trend je dlouhodobější, pandemie koronaviru jej pouze urychlila.

Vodafone zaznamenal proti roku 2017 dvojnásobný objem návštěv své samoobsluhy Můj Vodafone. Konkrétně mobilní verzi v podobě aplikace používá už 60 % jeho zákazníků. Naopak počet lidí navštěvující kamenné pobočky klesl za stejné období o třetinu. Operátor proto připravuje transformaci své prodejní sítě. Posílí digitální cesty, naopak význam prodejen se postupně utlumí. Některé budou přebudovány na jakousi formu showroomu, kde prodej bude mít jen doplňkovou úlohu, jiné se zcela uzavřou.

Zážitková centra a samoobsluhy

Mezi obvyklé požadavky zákazníků na prodejnách patřila například platba faktury, výměna SIM karty, vysvětlení položek na faktuře nebo nastavení účtu a služeb. Většina z požadavků, včetně výměny SIM karty se dá nyní pohodlně vyřešit na dálku. „I pro výměnu SIM karty platí, že si ji pomocí pár kliknutí objednáte v mobilní aplikaci Můj Vodafone, balíček pak dorazí poštou,“ říká Eva Ďurčanová, ředitelka pro maloobchodní prodej Vodafonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou z nedávno přebudovaných poboček podle nového „zážitkového“ konceptu je prodejna v brněnském obchodním centru Galerie Vaňkovka | Foto: Vodafone

Do budoucna chce operátor vsadit na tzv. zážitková centra a také pobočky s asistovaným prodejem. V nich se zákazník bude moci obsloužit sám. „Naši zaměstnanci budou zákazníky navigovat v samoobslužném nákupu,“ vysvětluje Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro péči a prodej. První samoobslužný typ prodejny chce operátor otevřít do léta na pražském Letišti Václava Havla.

Úplné uzavření se bude týkat zhruba jen jednoho procenta poboček. Vodafone jich na začátku letošního roku provozoval 117, na konci března to bude 104. Redukce se dotkne jak vlastních značkových prodejen, tak i franšízových partnerských poboček. Uzavřeny budou například některé prodejny v Praze a Plzni.

Zdroj