Na co se v rozhovoru ptáme:
- Jak chce město řešit problémy s nedodržováním pravidel parkování.
- Proč Hřib situaci neřešil už v době, kdy byl primátorem.
- Zda nedodržování pravidel nemůže ohrozit plány na omezení tranzitu v centru.
V Deníku N jsme minulý týden popsali, jak v hlavním městě vznikl systém, který neumí efektivně trestat lidi cíleně porušující pravidla parkování. Vnímáte to jako velký problém dopravy v hlavním městě?
Dodržování a zpětně vymáhání sankce za porušení jakýchkoliv pravidel, včetně těch dopravních, paradoxně vůbec nespadá do gesce dopravy, ale do gesce bezpečnosti, kterou má v tuto chvíli na starosti primátor Bohuslav Svoboda.

To je první a zásadní věc, kterou je třeba říci. Hraje v tom značnou roli městská policie. A zastupitel pověřený řízením městské policie je Bohuslav Svoboda. Například odtahy v Praze dělá příspěvková organizace Správa služeb hlavního města Prahy a ta spadá do gesce bezpečnosti. Dříve ji měl pod sebou radní pro bezpečnost, což v tuto chvíli znamená primátor. Nástroje na řešení má radní pro bezpečnost – v tuto chvíli primátor.
Ptám se vás, protože oblast parkování spadá pod vás, a to minimálně politicky.
Já vám rozumím, ale není to tak. Nástroje jsou v gesci bezpečnosti, kterou má nyní primátor.
Vy jste byl poslední čtyři roky primátorem, ta oblast chvilku spadala i pod vás po konci Petra Hlubučka…
To bylo asi na tři měsíce, vlastně přes prázdniny a do konce září. Potom začalo povolební vyjednávání.
Měl jsem tu gesci na starost asi tři nebo čtyři měsíce. A byla to věc, které jsem se v tu dobu začal věnovat. A souhrn problému lze rozdělit do dvou zásadních oblastí. Vy jste je pojmenoval v článku…
Možná se můžeme dostat spíše k řešením.
Já mám naplánovanou schůzku s panem primátorem zhruba za 14 dní, kde budeme řešení hledat. Podle mě jsou dvě věci, které máme jako město udělat. Zaprvé je to otázka navýšení ceny za