ŘSD vybralo zhotovitele dostavby Pražského okruhu v úseku D1 – Běchovice

před 2 měsíce 70

Stavební povolení bylo vydáno již dříve, práce začnou ještě letos

Ulehčení pro Prahu

„Dostavba úseku 511 je jednou z klíčových staveb nejen pro Prahu, ale i pro celou Českou republiku. Výrazně odlehčí Jižní spojce a Štěrboholské radiále a propojí již zprovozněné části pražského okruhu,“ uvedl mluvčí ŘSD ČR Jan Rýdl.

Pražský okruh, označovaný také jako dálnice D0, je zásadním infrastrukturním projektem, který propojuje hlavní dálnice směřující do metropole. Úsek 511, dlouhý 12,6 kilometru, spojí jihovýchodní část Prahy s dálnicí D1 a zároveň vytvoří důležitou spojku mezi stávajícími úseky okruhu.

Pražský okruh.

Trasa bude zahrnovat dvě tunelové stavby, čtyři mimoúrovňové křižovatky a řadu dalších technických prvků, které zajistí plynulost dopravy a minimalizují negativní dopady na okolní prostředí. Po dokončení bude velká část tranzitní dopravy odkloněna mimo hustě osídlené části hlavního města.

„Tato část Pražského okruhu je strategická nejen z hlediska plynulosti dopravy, ale i ochrany životního prostředí. Díky odklonu tranzitní dopravy se sníží hlučnost, emisní zátěž i dopravní zácpy v přilehlých obytných čtvrtích,“ vysvětlil Jan Rýdl.

Cena nižší než odhad

Nejnižší nabídku na výstavbu úseku 511 podalo konsorcium firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau. Tyto společnosti uspěly v soutěži mezi čtyřmi nabídkami s cenou 9,765 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty, což odpovídá přibližně dvěma třetinám původního odhadu nákladů. Generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl v říjnu zdůraznil, že hodnotící komise pečlivě prověří, zda nabídnutá cena odráží všechny požadavky investora.

Vizualizace Sopk 511.

Díky pravomocnému stavebnímu povolení na místě budoucí stavby již od jara probíhají přípravné práce, včetně rozsáhlého archeologického výzkumu. Na ploše odpovídající 362 fotbalovým hřištím archeologové objevili cenné pozůstatky osídlení z různých historických etap, včetně mladší doby kamenné, starší doby železné a halštatského období.

Plány do budoucna

Pražský okruh je rozdělen do jedenácti úseků, z nichž sedm je již v provozu. Poslední dokončený úsek, spojující dálnice D1 a D5, byl odevzdán do užívaní v roce 2010.

Severní část okruhu s úseky Ruzyně – Suchdol, Suchdol – Březiněves a Březiněves – Satalice je zatím ve fázi přípravy. Práce na úseku 511 mají být dokončeny v roce 2027.

Přečtěte celý článek