Rusko tvrdí, že útok na nádraží je ukrajinská provokace. Lžou ráno, v poledne i večer

5 měsíce starý 182

Komplex Točka na přehlídce u příležitosti Dne nezávislosti Běloruska 3. července 2017. | FOTO: commons.wikimedia.org/CC BY 4.0/Mil.ru

Ruské rakety zasáhly vlakové nádraží v Kramatorsku na východě Ukrajiny, které využívají civilisté k evakuaci do bezpečnějších oblastí, a o život přišlo několik desítek lidí. Násobný počet lidí utrpěl zranění. Kremelský režim ale jakoukoli vinu popírá. Věřit těm lidem ovšem nemůžeme už nic. Zatím jenom lhali.

Ruské ministerstvo obrany vydalo v pátek prohlášení, v němž raketový útok na železniční stanici v ukrajinském Kramatorsku označilo za „provokaci“. Podobá se to popírání zabíjení civilistů na kyjevském předměstí Buča.

Dále čtěte

(Týdeník FORUM)

Nový Týdeník FORUM přináší přehled tuzemských obdivovatelů Putina, a také očité svědectví z apokalypsy v Buče

číst článek »

TASS píše: „Ministerstvo obrany prohlásilo, že všechna prohlášení představitelů kyjevského nacionalistického režimu o údajném „raketovém útoku“ Ruska na železniční stanici v Kramatorsku z 8. dubna jsou zcela nepravdivá a jsou provokací. Dne 8. dubna ruské ozbrojené síly neměly v Kramatorsku žádné palebné úkoly a ani se to neplánovalo. Poznamenali, že taktické rakety Točka-U, jejichž trosky byly nalezeny poblíž kramatorské železniční stanice a příslušné záběry zveřejnili očití svědci, používaly pouze ukrajinské ozbrojené síly. Ministerstvo obrany poznamenalo, že 14. března zasáhla podobná raketa Točka-U centrum Doněcka divizi 19. samostatné raketové brigády ukrajinských ozbrojených sil, přičemž na místě zahynulo 17 lidí a dalších 36 civilistů bylo zraněno.“

Ukrajinské síly skutečně mají ve svém inventáři rakety Točka sovětské konstrukce, ale v minulosti je používaly i ruské a separatistické síly. Má je ve výzbroji také Bělorusko.

Web Uniannet k události píše: „Kiseljovova žumpa RIA Novosti (Kiseljov je ultrakonzervativní putinovský novinář a šéf RIA Novosti, pozn. red.) zveřejnila informaci o výbuchu v Kramatorsku s obviněním Vojenských sil Ukrajiny v 10:25 moskevského času, ačkoli první zprávy v chatech se objevily kolem 10:30 moskevského času (11:30 kyjevského času), což většina lidí potvrzuje. Všimněte si, že na snímku obrazovky je uvedeno, že zpráva byla odeslána na Twitter prostřednictvím aplikace TweetDeck. Tato služba slouží k rozesílání ODLOŽENÝCH POSTŮ.“

Dále čtěte

()

Putinova Hitlerjugend vymývá dětem mozky

číst článek »

To znamená, že text příspěvku připravili předem a věděli o plánovaném raketovém útoku na neozbrojené civilisty.

Množí se další pochybnosti. Oleksandr Arhat na Twitteru píše: „Ruská média vám budou lhát, že jejich armáda tento ‚starý raketový systém‘ nepoužívá. Zde je video ze začátku dubna 2022. Rusové odvážejí ‚Točka-U‘ z Ukrajiny do Běloruska. Všechny mají taktickou značku ‚V‘.“

Armádní telekanál Zvezda ještě v únoru psal, že se tento systém použil při rusko-běloruském vojenském cvičení.

Jakákoli tvrzení z ruských oficiálních míst nemají žádnou informační hodnotu, ať jde o politiky nebo média. Nejdřív do posledních hodin lhali, že se žádný vpád na Ukrajinu nechystá. Pak tvrdili, že ve městě Buča zvěrstva soáchali Ukrajinci až po odchodu ruských vojsk. Satelitní snímky ukazují mrtvé v ulicích ještě před stažením Rusů. A teď pokračují v obviňování Ukrajinců z toho, co dělají sami. Pohrdání lidskými životy, cizími i vlastními, k moskevskému stylu válčení patří odjakživa, stejně jako lhaní. O masakru v Katyni se pravda, že vraždění Poláků provedli příslušníci stalinské NKVD, nesměla v SSSR říci půl století až do příchodu Gorbačova a „glasnosti“. Teď už zase vládne temno jako za Brežněva.

Především není jasné, co konkrétního mají na mysli jedinci, kteří doporučují „diplomatické řešení“ této války. Nejspíš nechat Ukrajince ruskou armádou vyvraždit a tamní města srovnat se zemí. Pak by nastal mír pro tuto dobu. Tato doba by ale netrvala dlouho.

Zdroj