Sedmina nových majitelů iPhonů dříve vlastnila Android. Apple primárně táhnou „zaháčkovaní“ uživatelé iOS

před 2 měsíce 83

Americká agentura CIRP publikovala zajímavé statistiky týkající se přechodu uživatelů ze systému Android na iOS. Data sice vychází z USA, jenže ta jsou tradiční „baštou“ iPhonů, a migrační čísla mezi Androidem a iOS jsou zde zřejmě nejvyšší na světě. Statistiky ukazují, že pro Apple už není delší dobu důležitý počet uživatelů, které přetáhne z konkurenčních platforem, ale spíše stávající uživatelská základna uživatelů iPhonů, kteří své telefony postupně vyměňují za nové.

Klepněte pro větší obrázek
V roce 2023 došlo k mírnému poklesu meziročního přechodu nových uživatelů iPhonů z Androidu. Průměrně se však zas poledních pět let drží na 13 procentech. Drtivá většina uživatelů nových iPhonů přechází ze staršího zařízení se systémem iOS

CIRP publikovala statistiku přechodů uživatelů z operačního systému Androidu na iOS, a to za dobu posledních pěti let. Tím, že uživatel přešel na iOS, je myšlen stav, kdy uživatelé při nákupu nového iPhonu odkládají dříve používaný telefon s Androidem. V loňském roce do této skupiny spadalo 13 % nových majitelů iPhonů. Ukazuje se, že drtivá většina (až 87 %) přechází na nové zařízení s iOS ze staršího iPhonu, který už dosloužil a potřebuje náhradu, popř. jsou hlavním důvodem nové hardwarové či softwarové funkce. A to je důležité zejména v případě velmi starých iPhonů, které už nedostávají aktualizace.

Kouzlo jménem „uzavřená zahrada“

Třináct procent původních uživatelů Androidu evidoval CIRP i v roce 2019, od té doby poměr „náplavy“ klesl na 11 procent (v letech 2020 a 2021), roce 2022 byl přechod na iOS zase o něco výraznější (15 procent). A zatímco dříve Apple aktivně lákal k přechodu na svůj systém, záhy přišel na to, že stačí uživatele uvěznit v tzv. „uzavřené zahradě“. Když jim určité služby zpřístupní jen na iOS, nebudou uživatelé iOS uvažovat o přechodu na Android, protože by o tyto služby přišli. Příkladem za všechny je iMessage (alias modré vs. zelené bubliny), která měla být v Evropě regulována a otevřená konkurenci, nakonec se tak ale nestalo.

Klepněte pro větší obrázek
Při koupí nového zařízení s iOS má cca 14 procent zájemců v kapse Android. Při koupi nového Androidu má v kapse iPhone jen málokdo... (zatím poslední známé informace vztažené k období červen 2022 – červen 2023)

Jak to funguje opačným směrem, nasvědčují poslední data z června loňského roku. 92 procent majitelů nového Androidu mělo jako předchozí telefon taktéž model s Androidem. A pouze čtyři procenta nových majitelů na Android přechází z iPhonů. Primárně kvůli otevřenosti systému a také ceně. Androidy jsou totiž dostupné téměř všech možných cenových hladinách, což u Applu rozhodně neplatí.

Reklama Samsungu nabádá uživatele iPhonů k „přeskočení plotu“:

A jak často měníte mobilní platformy vy? Absolvovali jste v minulosti přechod mezi Androidem a iOS? Byl to složitý nebo jednoduchý úkon? Zůstali jste po přechodu u stejného systému, nebo jste se rychle vrátili zpět? Podělte se o váš komentář v diskusi pod článkem.

Zdroj: CIRP

Přečtěte celý článek