Průkopníci chytré kinematografie ztratili filmový kurz, ale ovlivnili seriály, které sami točit nechtějí
„Láska je jízda na saních do pekel,“ napíše na kufr auta dívka Jamie, sexuálně nespoutaná polovina lesbické dvojice na cestě z Filadelfie na Floridu ve filmu Panenky na útěku. Snímek, který hrají i česká kina, je režijní hraný debut Ethana Coena – jedné poloviny ze zdánlivě nerozlučitelné tvůrčí dvojice se starším bratrem Joelem. Jejich cesty se rozešly po více než třiceti letech a osmnácti společných filmech v roce 2018 s televizním povídkovým westernem pro Netflix Balada o Busteru Scruggsovi.
Ethan si údajně chtěl dát pauzu, Joel v mezičase natočil adaptaci Macbetha. A nyní přišel i mladší sourozenec s režijní prvotinou. Snímkem o dívkách, kterým je v patách dvojice neschopných gangsterů s úkolem získat zpět kufřík s tajemným obsahem, jenž se ocitl v autě půjčeném na výlet. Ke spolupráci na filmu přizval svoji queer manželku Tricii Cooke, která do scénáře vepsala svou zkušenost s lesbickými bary. Nicméně zmíněná láska jako potenciální zdroj pekelného utrpení patří do filmového vesmíru bratrů Coenů; jako destruktivní síla a druhá strana hříchu je jejich typickým motivem. Minimálně v první, pro mnohé nejvýraznější fázi jejich kariéry od debutu Zbytečná krutost (1984) po průlomové Fargo (1996).