Ustupující covid škodí Netflixu. Ten reaguje Zaklínačem či Sexuální výchovou

4 měsíce starý 22

Streamovací platforma Netflix zažívala v pandemickém roce 2020 boom. Úspěch měl u diváků i na burze, kde jeho akcie za 12 měsíců narostly o 67 procent. Letos však jejich cena nerostla, naopak klesla o jedno procento, zatímco index S&P 500 vzrostl o 16 procent.

Růst počtu nových předplatitelů, který během první vlny pandemie raketově rostl, nyní zpomaluje. Podle serveru CNN se jednak zvyšuje konkurence mezi streamovacími službami a lidé díky ustupující pandemii netráví tolik času sledováním televize. Platforma také uvádí méně nových seriálů a filmů. Příčinou je zpomalení výroby v souvislosti s koronavirem.

Srovnání letošních výsledků za druhé čtvrtletí tak může oproti stejnému období loni vypadat tak, že se streamovací platformě nedaří. Tehdy Netflixu přibylo 10 milionů předplatitelů. Společnost nyní předpokládá, že nových diváků bude jeden milion.

„Pandemie pravděpodobně táhla část poptávky dopředu,“ uvedl akciový analytik ze společnosti CFRA Tuna Amobi.

Wall Street však zůstává optimistická. Podle analytika Douga Anmutha z JPMorgan by měla nabídka plánovaných pořadů na druhou polovinu roku růst akcií a počtu předplatitelů vrátit.

Domníváme se, že by Netflix mohl mít nejsilnější šestiměsíční nabídku obsahu v historii.

„Domníváme se, že by Netflix mohl mít nejsilnější šestiměsíční nabídku obsahu v historii,“ uvedl Netflix v nedávné zprávě klientům a poukázal na uvedení nových sérií seriálů Papírový dům, Zaklínač, Sexuální výchova a Ty. Také chystá akční film Red Notice s hercem Dwaynem Johnsonem v hlavní roli.

Netflix také podniká různé kroky k tomu, aby své služby potenciálním předplatitelům co nejvíce zatraktivnil. Během příštího roku například plánuje nabídnout také videohry.

Přestože je obtížné na herní trh proniknout, analytik Tuna Amobi to v případě Netflixu považuje za přirozený vývoj. Banka UBS odhaduje, že celosvětový herní trh má hodnotu přibližně 176 miliard dolarů. „Netflix nezačíná od nuly. Má některé zkušenosti, které mohou znovu využít, což jim pomůže ospravedlnit budoucí zvýšení cen,“ dodal analytik.

Společnost také hledá nové zdroje příjmů. Minulý měsíc oznámila, že spouští internetový obchod, v němž bude prodávat zboží z populárních seriálů, jako je například Stranger Things. „Pokud jste poskytovatelem duševního vlastnictví, nechcete nechat žádné peníze na stole,“ řekl Amobi.

Podobný model využívá konkurenční Disney, který vydělává spoustu peněz na svém duševním vlastnictví prostřednictvím triček, plyšových hraček a zábavních parků.

Zdroj