Válečný marketing: Tajemný Putin u stolu ztrácí, Zelenskyj si získal svět i díky tričku

4 měsíce starý 22

„V marketingu války je nutné zobrazovat boj dobra proti zlu. Na západě vidíme zcela jiný obraz, než vidí diváci v Rusku. Ti mají pocit, že na Ukrajině Rusy vítají, že jsou tam nějací fašisté, které je třeba zabít... Každá scéna vytváří obraz, tomu se říká válečný marketing,“ vysvětlil pro CNN Prima NEWS Horák.

S výjimkou ruských médií, kde se rozhovor Zelenským neodvysílal, celý svět vnímá Zelenského jako někoho, kdo zatím vyhrává.

Dobře mířené proslovy

„Pak vidíme Putina, který je nesympatický a tváří se jako tajemný vládce, sedí sám u dlouhého stolu. Zelenskyj ale chodí v tričku, jeho vláda je také v zelených tričkách a je vidět, že na místě bojuje,“ popsal dále.

Horák také zmínil, že ukrajinský prezident velice dobře promlouvá k cílovým skupinám. „Když mluví k Američanům, zmíní Martina Luthera Kinga. Když mluví k Němcům, připomene bombardování velkých měst. Dokáže promlouvat ke světovému publiku a tím získává sympatie,“ argumentoval. Rusko tak podle něj svůj marketing nedělá dobře a i kvůli tomu na něj svět uvrhuje sankce.

Zelenskyj přitom od začátku nebyl nejpopulárnější politik, a to převážně u Ukrajinců. „Nedařilo se mu plnit to, co slíbil. Ukrajina je navíc složitá země východního rázu, jsou zde různí oligarchové. Připomíná to život v 90. letech u nás,“ přiblížil.

Horák ale dodává, že Putinovo jednání zcela zničilo ruskou reputaci na několik let dopředu. „Invaze a agresivní politika, to je něco, co Rusko už nikdy nevymaže. Putin způsobil hanbu. Rusové se budou stydět mluvit rusky, z hlediska marketingu je to velký neúspěch,“ dodal expert.

Zdroj