VIDEO: Navalného fond odhalil další Putinovo sídlo, „nejtajnejší daču“ u jezera

3 týdny starý 98

Fond boje s korupcí ruského opozičního předáka Alexeje Navalného zveřejnil svá zjištění týkající se údajné další luxusní rezidence ruského prezidenta Vladimira Putina, která měla zůstat skryta veřejnosti. „Nejtajnější dača“ ruského prezidenta se podle organizace rozkládá na břehu jezera poblíž města Valdaj v Novgorodské oblasti. O zjištěních Navalného fondu informoval server Meduza.

Podle majetkových záznamů, které má mít Navalného protikorupční fond k dispozici, se Putinova rezidence rozkládá na neuvěřitelných 250 hektarech půdy, což odpovídá zhruba velikosti 350 fotbalových hřišť. Více než polovina pozemku má být v oficiálním vlastnictví Ruské federace. Zbytek pak má být registrován v majetku společnosti Praym LLC, kterou podle zjištění fondu vlastní Jurij Kovalčuk, hlavní akcionář Rossiya Bank a jeden z Putinových nejvěrnějších přátel.

Na pozemku, který si má ruská prezidentská kancelář pronajímat od soukromé společnosti Praym, stojí asi 80 budov. Mezi nimi tu má Putin k dispozici třeba pavilon v čínském stylu, lázeňský komplex, golfové hřiště, kino, bowling, nebo dokonce malé kasino a hotel s vlastním kostelem.

Podle organizace, která se zjištěním přišla, patří tento rezort poblíž města Valdaj mezi Putinovy absolutní favority. Již dříve, na začátku roku, Navalného iniciativa přišla s informacemi o dalším skrytém sídle, kde má ruský prezident rovněž pobývat. Luxusní rezidence v letovisku Gelendžik na pobřeží Černého moře je podle Navalného 39krát větší než Monako, které má rozlohu zhruba dva kilometry čtvereční. Nechybí v ní údajně kasino, malé divadlo, zimní kluziště či tunel vedoucí na pobřeží. Navalného fond dále uvádí, že okolní pozemky vlastní tajná služba FSB.

„Prostudovali jsme tisíce dokumentů, hovořili s tuctem lidí zapojených do této stavby (...). A zodpovědně vám říkáme: oklamali vás. Tento černomořský palác od prvního do dnešního dne patří Vladimirovi Putinovi,“ píší autoři textu na Navalného blogu (více se dočtete zde). Kreml tyto informace následně popřel a k vlastnictví se přihlásil údajný vlastník, jeden z ruských oligarchů.

Zdroj