Vidíme neblahé výsledky neomarxistického liberálního vzdělávání a výchovy. Matematické, čtenářské a přírodovědné znalosti a dove...

před 3 týdny 40
Vidíme neblahé výsledky neomarxistického liberálního vzdělávání a výchovy. Matematické, čtenářské a přírodovědné znalosti a dovednosti patnáctiletých žáků ve světě dramaticky poklesly, výjimkou je několik asijských států v čele se Singapurem, Japonskem a Koreou. Česká republika v úpadku není výjimkou. Vyplývá to ze zveřejněných výsledků loňských srovnávacích testů PISA, které pravidelně provádí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), o kterém informovala ČTK.

Takže si myslím, že na školách by se opět mělo začít učit a vzdělávat a měla by se opustit neomarxistická indoktrinace dětí v genderu (že existuje 100 a více pohlaví), multikulturalismu (že islám je super), propagandě Evropské unie a podobných nesmyslech. Je hloupost, že by se děti měly přestat učit znát věci nazpaměť. Základy je třeba znát, aby si člověk mohl problém zařadit a případně si k němu vyhledat podrobnější informace.

Bohužel současná koncepce školství se snaží i ty zbytky znalostí, které byly po žácích vyžadovány, vytěsnit. Představa neomarxistů patrně je, že budeme mít populaci, kde sice bude mít 60 procent lidí vysokou školu, ale ti budou pologramotní. Spousta dnešních absolventů vysokých škol typu genderových studií by možná měla problém udělat maturitu za První republiky. Stejně tak je potřeba zrušit inkluzi i podobné nesmysly. Neomarxistům ale nevzdělaný národ vyhovuje, protože je lépe manipulovatelný.

Čeští školáci se v porovnání s rokem 2018 v matematické gramotnosti zhoršili. Loňský výsledek českých žáků je nejhorší od roku 2003, kdy byla matematická gramotnost také hlavní doménou. Pokles ve výsledcích českých žáků od roku 2003 kopíruje úbytek žáků dosahujících alespoň základní dovedností úrovně. V roce 2003 to bylo 83 procent žáků, o devět let později 79 procent a v roce 2022 poklesl poměr na 74 procent žáků.

Přečtěte celý článek