Vysokorychlostní železnice neřeší všechny problémy dopravy, někdy je lepší ve vlaku přespat, říká britský publicista

před 1 měsíc 47
 Michal Tomeš, Deník NPublicista Mark Smith. Fotografie vznikla na Masarykově nádraží, jehož částečnou rekonstrukci si chtěl Smith při návštěvě Prahy prohlédnout. Foto: Michal Tomeš, Deník N

Praha má nové železniční spojení, od úterý mohou cestující využít noční linku do Bruselu. Tu neprovozuje žádný velký železniční dopravce, ale nizozemský start-up European Sleeper. Podle britského publicisty Marka Smithe, známého jako The Man in Seat 61 (Muž na sedadle 61), je to další důkaz smysluplnosti nočních vlaků v Evropě. „Na některých trasách rychlovlaky fungují velmi dobře i jako konkurence letadel, to jsou trasy od dvou do pěti hodin cesty. V žádném vlaku ale nechcete sedět sedm hodin, v tom je výhoda nočních vlaků,“ říká v rozhovoru s Deníkem N.

K nástupišti pražského hlavního nádraží přijíždí dlouhá souprava složená z různobarevných vagonů, některé z nich jsou téměř sedmdesát let staré. A ačkoliv během svého života prošly řadou rekonstrukcí a renovací, mezi modrobílými a žlutými vlaky na nádraží poutají pozornost.

Jde o první přímý noční spoj z Bruselu do Prahy, kam vlak dorazil se zpožděním asi 45 minut. „Způsobili ho

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Přečtěte celý článek