Praha má nové železniční spojení, od úterý mohou cestující využít noční linku do Bruselu. Tu neprovozuje žádný velký železniční dopravce, ale nizozemský start-up European Sleeper. Podle britského publicisty Marka Smithe, známého jako The Man in Seat 61 (Muž na sedadle 61), je to další důkaz smysluplnosti nočních vlaků v Evropě. „Na některých trasách rychlovlaky fungují velmi dobře i jako konkurence letadel, to jsou trasy od dvou do pěti hodin cesty. V žádném vlaku ale nechcete sedět sedm hodin, v tom je výhoda nočních vlaků,“ říká v rozhovoru s Deníkem N.
K nástupišti pražského hlavního nádraží přijíždí dlouhá souprava složená z různobarevných vagonů, některé z nich jsou téměř sedmdesát let staré. A ačkoliv během svého života prošly řadou rekonstrukcí a renovací, mezi modrobílými a žlutými vlaky na nádraží poutají pozornost.
Jde o první přímý noční spoj z Bruselu do Prahy, kam vlak dorazil se zpožděním asi 45 minut. „Způsobili ho