Zlaté české ruce: Táta přestavěl synovi legendární Babettu na stylový scrambler

5 měsíce starý 216

Oblíbenou Babettu asi není potřeba dlouze představovat. I když je pravda, že zejména mladším ročníkům už by se masově vyráběný motorový samohyb z Považských strojíren mohl trochu ztrácet v oblacích modrého dvoutaktního dýmu, který motůrek Babetty při nesprávném mixu s olejem v mocných mračnech produkoval.

Splašené trubky

Uživatelé dnešních hbitých stopětadvacítek do města by se po uchopení masivně vykrojených řídítek Babetty asi cítili jako v Jiříkově vidění. Babetta se coby motokolo (díky šlapkám nemusela mít babetta původně poznávací značku a nebylo tedy nutné mít ani řidičský průkaz) startuje „rozšlapáním" na místě na stojánku nebo přímo jízdou, kdepak elektrický startér.

Když už se dvoutaktní motůrek o objemu 50 cm³ při správném seřízení karburátoru, správné směsi paliva a s ním související „nezaplivnuté“ svíčce podaří nastartovat, dá se jednomístný stroj zvolna do pohybu. Celých 1,75 kW neslibuje adrenalinové zážitky, z kopce se ale slovenské motokolo dokáže rozparádit i na 50 km/h –⁠ pokud se zlobivému automatu zrovna podaří zařadit druhý stupeň. Když naopak stoupáte, je zde při nedostatku výkonu díky pedálům vždy možnost zapojit i vlastní svaly. Stroj je to ale jinak lehký a úsporný.

Honem do toho a nové kolo je hotovo

Petr Balon se při úpravě původního nepříliš sexy motokola vzhlédl v módních retrostrojích typu scrambler. To by ale pro kvalitní výsledek ještě nemuselo nic znamenat nebýt vynalézavosti, vkusu a tvůrčí invence českého kutila.

Z původní babetty toho totiž na domácím přestavbě zbylo mnohem víc, než by se při pohledu na krásný café racer mohlo zdát.

Původní je samozřejmě motor, převodovka i výfuk, shodná je ale i většina podvozku včetně přední a zadní vidlice. Na rámu přibyla pouze trubka nesoucí nádrž z dalšího slovenského motocyklu Manet a upravena byla podsedlovka se stylovějším minikřeslem. Stejné je třeba i přední světlo, nemohou chybět ani šlapací pedály.

Motocykl vypadá mnohem, mnohem rychleji, než ve skutečnosti jede díky efektním tlumičům Öhlins nad zadním kolem, obrovskému vzduchovému filtru, který zdařile vyplňuje střed motocyklu, a masivním terénním plášťům. Návdavkem přibyla ještě řídítka z kola BMX a celé vozidlo je s velkým citem natřeno kombinací černé a červené barvy. Celé dílo bylo v domácích podmínkách hotovo za pouhé tři měsíce. Klobouk dolů!

Zdroj