Zloděje lyží má odradit český „páv“. Vsadil na něj i král 3D tisku Průša

5 měsíce starý 17

Pealock je unikátní elektronický zámek na sportovní vybavení. Má pohyblivý senzor a na krádež upozorní majitele nejenom specifickým alarmem, ale také notifikací v telefonu. Za jeho startem byla náhoda.

„Před čtyřmi lety jsem byl s přáteli lyžovat v Rakousku. Odložili jsme si lyže do stojanu a šli na oběd, když jsme se ale vrátili, byly lyže za desítky tisíc pryč,“ popisuje prvotní impuls ke vzniku Pealocku jeho zakladatel Marek Vala. Každý rok přitom takto jen v Rakousku zmizí lyže přibližně za 400 milionů korun. Přišel proto s nápadem vytvořit elektronický zámek, který by nejen odolal pokusu o odstranění, ale navíc o něm majitele informoval i ve chvíli, kdy zrovna není u svého vybavení.

V Česku už si ho objednalo více než tisíc zákazníků a s novými investory zámek zamíří i do Evropy.

„Jako projekt, který vzniká kompletně v Česku a zároveň cílí na celý svět, mi je Pealock sympatický už delší dobu. I my jsme koneckonců začínali podobně, takže věřím, že dokážeme pomoct nejen finančně, ale i technologicky a předáváním zkušeností,“ říká Josef Průša, CEO Prusa Research, který se zároveň stane technologickým partnerem firmy.

„O investici do Pealocku nás přesvědčilo hned několik věcí. Jednak je to Marek osobně, a to nejen svým zápalem a jasnou byznysovou vizí, ale také svou minulostí coby manažer kvality v automobilovém průmyslu. Navíc má produkt obrovský potenciál, a to zejména v zahraničí. Marek jako zakladatel dokázal, že umí produkt dostat k zákazníkům, což vidíme na objemu předobjednávek a velkém zájmu o distribuci ze strany prodejců kol a lyží v kamenných i online obchodech,“ potvrzuje investici Jaroslav Trojan, managing partner Nation 1 VC.

Dohromady oba investoři posílají českému startupu 11 milionů korun.

„V září jsme měli prvotní jednání s Nation 1 a od první prezentace po podpis smlouvy trval proces 6 měsíců. Částka je navázaná na čtyři milníky, které musíme splnit. První je akcelerační, další dva jsou navázané na obrat a čtvrtý je po uzavření smlouvy s pojišťovnou,“ říká Marek Vala s tím, že investoři získávají ve firmě minoritu.

V plánech pro letošní rok je prodat 13 tisíc kusů zámků.

Zdroj