Češi objevili parádní supermarket. Místo 2000 Kč v Kauflandu tam zaplatíte maximálně 1000 korun

před 2 měsíce 64

V České republice pomalu, ale jistě začíná fungovat konkurence na poli obchodních řetězců. Přichází přitom z opravdu nečekané strany. Stále větší podíl na trhu si totiž na úkor tradičních řetězců, jež jsou u zákazníků v nemilosti, ukrajují noví a dosud nenápadní hráči. Jedním z těch hlavních je přitom síť supermarketů Tamda Foods, u níž není vyloučeno, že bude v Česku ve velkém expandovat.

Ceny jako v cizině

Tento řetězec nebyl u většiny zákazníků donedávna příliš oblíbený. Panovalo totiž přesvědčení, že je určen primárně pro vietnamskou komunitu, že v něm zboží odebírají kdovíodkud a že pro dobré ceny je třeba mít zákaznickou kartičkou, kterou získají pouze živnostníci a podnikatelé.

Teď se situace změnila a lidé na sociálních sítích sdílejí výhodné nákupy v Tamdě, které potom porovnávají s tím, za kolik by to samé bylo k mání třeba v Kauflandu nebo Albertu. “Až tady jsem pochopila, jak moc nás řetězce celé ty roky obíraly. A že kupovat třeba toaletní papír za ceny, které jsou v supermarketu, nedává žádný smysl. Tady je toaleťák levnější než v Kauflandu v akci, a to platí u většiny zboží,” líčí třeba paní Zuzana.

Právě v tomto supermarketu Češi poznávají, co je běžné všude ve světě. Že jsou standardní ceny nastaveny rozumně a z nich se potom dávají spíše menší slevy. U nás se prosadil jiný koncept, který ve výsledku není vůbec prozákaznický. Běžné ceny jsou uměle nadsazeny a potom se z nich nárazově poskytují vysoké slevy.

Nákup za polovičku

U některých produktů to doslova bije do očí. Například Studentská pečeť se už dnes prodává běžně za 95 Kč. A potom může jít do padesátiprocentní akce, takže stojí třeba 48 Kč. Jenže v obchodě Tamda je k mání za běžnou cenu 37 Kč.

Levnější je tu prakticky všechno, a to výrazně. “Dělala jsem si schválně testovací nákup toho, co jsem předtím nakoupila v Kauflandu. V Tamdě mě to vyšlo na polovinu, takže je asi jasné, kam budu chodit nakupovat, i když sem musím jet deset kilometrů,” říká paní Věra.

Čtěte také: Do Česka vstupuje obří zahraniční obchod. Nabízí gigantické slevy, které Češi ještě nikdy neviděli. Zboží doslova za pár korun

Je každopádně pozitivní, že tu podobné alternativy fungují, avšak je škoda, že Tamda zatím funguje pouze v Praze a v Ústí nad Labem. Teoreticky by však mohla s velkým úspěchem expandovat i do dalších větších měst. Je prakticky jisté, že by tento obchod vzali tamní zákazníci útokem.

Foto: Shutterstock

Přečtěte celý článek